Teams/Job description

Here is the list of teams and their tasks. If you have questions, read the FAQ.


Shift Lead Check-In & Info Point

Contact

Name
Ute
DECT
+49 175 6237926
E-Mail
ute@denog.de
This angeltype requires the attendance at an introduction meeting. You might find additional information in the description.

Shift Lead of Check-In & Info Point


Attendee Wall

Contact

Name
Tim
DECT
+491602420256
E-Mail
tim@denog.de
This angeltype requires the attendance at an introduction meeting. You might find additional information in the description.

Next to the Info Point and in the process of check-in the next station will be the Attendee Wall. We’ll shoot an instant photo of every attendee and pin it to a big pin board.

Tasks:

  • Make an instant photo of every new attendee
  • Pin it to the wall and stick a sticker with the attendee's details underneath.

Availability Indication Angel ("here I have time")

Please click this angel type to indicate that you have time in this shift (time slot)


Check-In & Info Point

Contact

Name
Ute
DECT
+49 175 6237926
E-Mail
ute@denog.de
This angeltype requires the attendance at an introduction meeting. You might find additional information in the description.

The Check-In & Info Point Angel helps at the central contact point of the conference, the Info Point. This is where visitors come to register and when they have questions or need something.

Tasks:

  • Welcoming conference visitors (attendees), scanning ticket QR codes
  • Handing out badges and conference T-shirts, etc.
  • Pointing out features at the conference such as the attendee wall or job board
  • Listening to and solving attendee requests

--------- DEUTSCH ----------

Der Check-In & Info Point Engel hilft an der zentralen Anlaufstelle der Konferenz, dem Info Point. Dorthin kommen die Besucher zur Registrierung und wenn sie Fragen haben oder etwas benötigen.

Aufgaben:

  • Empfangen der Konferenz-Besucher (Attendees), Scannen der Ticket-QR-Codes
  • Ausgabe von Badges, Konferenz-T-Shirts usw.
  • Hinweisen auf Points of Presence der Konferenz wie z.B Attendee Wall oder Job Board
  • Anhören und Lösen von Anfragen der Attendees

General Support

The General Support Angel is a true angel-for-all, the universal genius. Helping out wherever help is needed.

Tasks:

  • Be flexible and ready to get stuck in :)

--------- DEUTSCH --------

Der General Support Engel ist ein wahrer Engel-für-alles, das Universalgenie. Er hilft dort aus, wo gerade Hilfe gebraucht wird.

Aufgaben:

  • Flexibel sein und Bereit sein zum Anpacken :)

Herald

Contact

Name
Sebastian Becker / Nico von Thadden
DECT
+491702224049
E-Mail
pc@denog.de
This angeltype requires the attendance at an introduction meeting. You might find additional information in the description.

The Herald Angel is on stage and helps to ensure and moderate a smooth program flow.

Tasks:

  • Preparation of the speaker
  • Introduction and closing of the speakers, talks and workshops
  • Moderating questions in the subsequent Q&A

--------- DEUTSCH ---------

Der Herald-Engel steht auf der Bühne und hilft dabei, einen flüssigen Programmablauf sicherzustellen und zu moderieren.

Aufgaben:

  • An- und Abkündigen der Talks
  • Moderieren von Fragen im anschließenden Q&A
  • Verabschiedung des Speakers

Photo & Social Media

Contact

Name
Tim
DECT
+491602420256
E-Mail
tim@denog.de
This angeltype requires the attendance at an introduction meeting. You might find additional information in the description.

The Photo & Social Media Angel will be in the Auditorium and walks around to make the conference visible on social media.

Tasks:

  • Creating photos during the event of speakers, sponsors, behind the stage and impressions of the conference
  • Prompt forwarding of the recordings to the social media team for publication

--------- DEUTSCH ---------

Der Content & Social Media Engel läuft herum und hilft dabei, die Konferenz auf Social Media sichtbar zu machen.

Aufgaben:

  • Erstellen von Fotos und Videos während des Events von Speakern, Sponsoren, behind the stage und Eindrücken der Konferenz
  • Weiterleitung der Aufnahmen an das Social Media Team, damit sie veröffentlicht werden können

Remote Venue & Helpdesk

The remote angel is active online and helps to make the conference a great experience for the remote attendees.

----------DEUTSCH ---------

Der Remote-Engel ist online tätig und hilft dabei, die Konferenz für die Remote Attendees zu einem tollen Erlebnis zu machen.

Aufgaben

  • Betreuung der verschiedenen Räume in Venueless
  • Moderieren des Chats während der Talk
  • Sammeln und Weiterleiten von Fragen fürs Q&A
  • Beantworten von Fragen im Helpdesk

! Nur für Remote-Teilnehmer !